tisdag 18 september 2012

Derby Fest

I Söndags var det fotbollsmatch på Råsunda, det sista Derbyt för alltid där. 


Jag råkade hamna mitt i Djurgårdarnas uppladdning i Vasaparken.


Uppladdningen bestod mest av att skräna och bränna av Bengaler.
  Så jag skyndade mig mot gamla goda Råsunda, jag hann fram innan Djurgårdarna slog sönder en tunnelbanevagn och tvingade 30 000 pers på Råsunda att vänta med att starta matchen med en halvtimme.

  
Polisen laddade upp med gulliga Hundpatrullen.

 När väl matchen började trodde DIFarna att Stan tillhörde dem.
 Och hade organiserat sig på bästa Nordkorea vis, men det var lite otydligt vad de menade :)

 
För att visa vad som händer om man kommer till Solna och smädar, hade några kidnappat DIFs lite efterblivna maskot, syns här ovanför.

Och råkade hänga honom lite.

Jo förresten AIK vann med 3-0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar